autofanailt
autofanailt
Vilnius

“Trumpai” Mercedes-Benz S klasė

Turbūt planetoje yra tik keli automobiliai, galintys pasigirti tokiu žinomumu, kaip Mercedes-Benz S
klasė. Terminas „S klasė“ reiškia aukščiausią kokybę, maksimalų komfortą ir malonumą vairuoti
viename. Tačiau pati šio automobilio istorija – spalvinga, išskirtinė bei labai unikali. Joje buvo
daugybė pakilimų, nuopuolių ir įdomių siužeto posūkių. Jau ilgiau nei 47 metus Daimler AG gamina
S klasės Mersedesus ir tai išlieka bene pats populiariausias turtingų ir komfortą mėgstančių žmonių
pasirinkimas. Na, tad laikas trumpai pažinčiai su komfortiškų automobiliu karaliumi ir jo istorija.
Trumpai.

W116 (1972-1980)

Nors S klasės istorijos šaknys siekia dar 1954m., pirmasis automobilis pasirodė tik 1972-aisiais.
Prieš W116 buvo legendinis MB 600 „Grosser“, kuris daugiau limuzinas, nei įprastiems keliams
skirtas automobilis. Tačiau „Daimler-Benz“ atstovai dar šeštajame dešimtmetyje jautė, kad
turtėjanti Vakarų Europos visuomenė nori daugiau komforto keliuose ir lėtai, bet užtikrintai
pradėjo maketuoti bei planuoti aukščiausio komforto lygio sedaną. 1972 metai, kada debiutavo
W116 kėbulo Mersedesas, automobilių pasaulyje buvo labai svarbūs, kadangi 1973m. JAV ištiko
naftos krizė ir automobilių pardavimai visame pasaulyje labai smuko.
Vokietijoje ši problema irgi buvo juntama, tačiau W116 tapo vienu iš nedaugelio šviesulių,
atlaikiusių rinkos nuopuolį. Aišku, dėl išaugusių kuro kainų, 450 SEL 6.9 su 6,8 litro V8 netapo labai
populiaria modifikacija, nors važiavimo dinamika tiems laikams buvo neprilygstama. Žmonės
mieliau rinkosi 280 SE su šešių cilindrų 2,8 litro benzininiu varikliu, išspaudžiančiu 107 arba 118
kW. 1972m. ta galia atrodė kosminė, nors dabar tokio pat galingumo agregatas tūno po kuklaus
BMW 318d variklio gaubtu.
Pati Mercedes-Benz S W116 automobilio išvaizda vis dar kelią pagarbą. Ilgas ir aptakus dizainas,
didžiulės, perskirtos priekinės grotelės, įvairiose vietose žaižaruojanti chromo apdaila, užlenkti
žibintai ir kitos detalės rodo, kad ne kas kitas, o būtent šis milžinas šeimininkauja keliuose.
Kiekvienas pasižiūrėjęs į šį automobilį sutiks, kad tai seno Mersedeso etalonas. Visgi, pirmas
vokiečių inžinierių blynas nebuvo tobulas. Labai nepaslanki važiuoklė limuziną posūkiuose stipriai
versdavo į šoną, o prie kosminių detalių bei remonto kainų niekas dar nebuvo pripratę.
Sovietų Sąjungoje W116 kėbulo S klasės nebuvo iki pat geležinės uždangos griuvimo, todėl
Lietuvoje jis nėra itin žinomas. Beje, įdomus faktas yra ir tas, kad S klasės W116, pirmajame
visame pasaulyje, standartiškai montuojami ABS stabdžiai.
1974-ųjų metų Europos automobiliu tapusi 450SE S-klasės modifikacija įtvirtino naujo MB kūrinio
vietą po saule. Paskutiniai šio kėbulo mohikanai nuo gamybos linijų nuriedėjo 1980 metais. Iš viso
buvo pagaminti 473,035 vienetai. Būtent W116 dizainas nustatė tolesnę klasės raidą ir įtvirtino tas
vertybes, ant kurių dar dabar tvirtai stovi visa S klasės koncepcija.

W126 (1979 gruodis -1992 balandis)

„Landsberginis“, taip Lietuvoje buvo vadinamas W126 S klasės kėbulas. Šis automobilis ne tik tapo
labai žymus, bet ir dar labiau pakėlė MB prekės ženklo vertę. Visame pasaulyje, o taip pat ir

Lietuvoje tai tapo valstybės vadovų pasirinkimu (dėl to prilipo ir pravardė, „Landsberginis“). Ypač
„L“ arba prailgintose versijoje, vietos bei komforto buvo daugiau nei tuo metu kažkas būtų galėjęs
paprašyti. Lietuvoje žmonės buvo vis dar pripratę prie GAZ 21, Moskvičiaus ir Žiguliuko, geriausiu
atveju prie GAZ 24 Volgos, tad įsėdus į „Landsberginį“ ir visas pasaulis galėdavo apsiversti aukštyn
kojom. S-klasė visad mėgo laužyti standartus, o tas aiškiai matėsi žvelgiant į šį automobilį.
Gamyba kone padvigubėjo ir buvo pagaminti net 892,123 W126. Šis skaičius yra iki šiol
nepralenktas S klasės rekordas. Tačiau tai taip pat yra ir ilgiausiai gaminta S klasė bei pirmoji,
pristačiusi kupė kėbulo versiją, kuri buvo pakankamai populiari Kalifornijoje. Tad, dėl ilgos
gamybos ir praplėstos gamos, pardavimų skaičiai neturėtų stebinti.
Paklausiausios buvo 280 ir 300 SE modifikacijos. Nedaug atsiliko ir geidžiamiausias 560 SEL su 5,5
litro 16 vožtuvų V8 motoru. „Rydavo“ jis protu nesuvokiamai daug, todėl išėjus vėlesnei S klasei
(W140), šie automobiliai paprastai keliaudavo į kieno nors kolekciją, arba laužyną, buvo nurašomi.
560 SEL išlaikymas pasirodė esąs tiesiog per brangus. Šiomis dienomis jų išlikę tikrai ne per
daugiausiai ir tarp kolekcininkų tai išlieka vertinamas automobilis.
Įdomus faktas – straipsnio sukūrimo dieną visoje Vokietijoje tėra tik apie 40 parduodamų, geros
būklės MB 560 SEL, nors nuo konvejerio jų nuriedėjo net 75 tūkstančiai.
Žvelgiant į automobilio dizainą matomas stiprus žingsnis į devintąjį dešimtmetį. Kiek suapvalintos
formos, tačiau vis dar jaučiamas tėviškas W116 pėdsakas. Visgi inžinerinių pokyčių būta nemažai.
Metalinius bamperius pakeitė plastikiniai, ženkliai pagerinta aerodinamika, lyginant su praėjusia S
klasės karta, atsirado ir tiems laikams gana keisti plastmasiniai šoniniai veidrodėliai. Atsisėdus į
saloną, komforto stygiaus jausti neįmanoma. Minkštos, patogios sėdynės, galybė vietos kojoms ir
galvai, nepriklausomai nuo jūsų ūgio, elektrinis sėdynių ir langų valdymas, oro pagalvės ne tik
priekyje, bet ir gale bei kiti komforto ir vairuotojui talkinantys techniniai privalumai... Tai tik
įtvirtino nuomonę, kad S-klasė yra ir turi būti išskirtinis automobilis.

W140 (1991 balandis – 1998 rugsėjis)

Lietuvoje šis automobilis turi dvejopą reputaciją. „Sloną“ (dramblį) arba „Ryklį“ vairuodavo arba
jais būdavo vežiojami ir turtingi verslininkai bei valstybės vadovai, ir tokie abejotinos reputacijos
veikėjai kaip Georgijus Dekanidzė. Šie savininkijos archetipai leido W140 kėbulo S-klasei palikti
labai įdomų pėdsaką transporto istorijoje, ypač „Posąjunginėje“ erdvėje, buvusiose SSRS
respublikose.
Žvelgiant į visumą galima sakyti, kad tai buvo stiprus Mercedes-Benz žingsnis į priekį, užtvirtinęs S-
klasę, kaip etaloną premium, aukščiausio komforto lygio didelių sedanų segmente. Tarp fanų ir
žurnalistų iki šiol vyrauja nuomonė, kad W140 yra pati geriausia S-klasė, jeigu ne apskritai, pats
geriausias Mersedesas ar net pats geriausias visų laikų automobilis.
Iš W126 persėdus į vairuotojo ar keleivio vietą W140-ame kėbule, galima pamanyti, kad tai yra
gerokai vėlesnis automobilis arba kažkas iš daug prabangesnės kategorijos. Tokio stipraus pojūčio,
persėdus iš W116 į W126 nebuvo. Skirtumai tarp „Ryklio“ ir „Landsberginio“ – milžiniški ir tas
didžiulis šuolis pirmyn, galėjęs atsirasti dėl to, kad praėjusį automobilį Daimler-Benz gamino net 11
metų, turbūt labai prisidėjo prie to, kaip pozityviai jį žmonės vertina.

Tiesa, automobilis buvo ir absurdiškai brangus. Jis kainavo 20-25 procentais daugiau nei jo
pirmtakas W126 „landsberginis“. Pardavimai smuko, bet prie to prisidėjo ir trumpa finansų krizė
90-ųjų pradžioje. Iš esmės, tai šis modelis labai patiko visiems, kas buvo jo savininkais ar
mėgaudavosi kelionėmis ant galinės sėdynės. Dvigubi langai, išmanesnė klimato kontrolė,
elektrinės sėdynės... Ai, kam aušinti burną. Visa aukščiausios kokybės komforto įranga keleivių ir
vairuotojų malonumui garantuoti.
Pats vairavimas – pasakiškas, ypač lyginant su senesnėmis MB S-klasės kartomis arba to paties
segmento automobiliais iki 1994m. . Per duobes šis S, tarsi plaukia, o posūkiuose jis daug
lankstesnis ir lengvesnis nei pirmtakai. Milžiniški gabaritai jaučiasi tik važiuojant mažesniu greičiu
arba manevruojant siauresnėse erdvėse. Po face-lift, ši S-klasė dar gavo ESC (elektroninę stabilumo
kontrolę), tad atsirado daugiau manevringumo ir suvaldomumo. Iš W140 dar ir dabartiniai
automobilių gamintojai turi ko pasimokyti, ypač komforto atžvilgiu.
S600 – 6 litrų V12 modifikacija, lepino patogumais bei tuo metu limuzinui neregėta važiavimo
dinamika. Be to, savininkai juokauja, kad su S600 užtenka dusyk sumirksėti ir kuro rodyklė jau rodo
mažesnį rezervą bake. Nenuostabu, nes mieste kuro sąnaudos, kaip 8 litrų Cadillac arba
sunkvežimio - ~30 litrų/100km. Tiesa, mažą ekonomiškumą su kaupu atpirkdavo komfortas ir
važiavimo dinamika. Pagalvoti, kad 2,2 tonos sveriantis limuzinas nuo 0 iki 100 galėtų įsibėgėti per
5,9 sekundes, to meto žmogui buvo sunkiai aprėpiama idėja. Net ir po beveik 30-ies metų, S600
„Dramblys“ tiesiojoje nepasidarytų gėdos prieš gana galingus automobilius.
Beje, tai buvo pirmoji S-klasė, kuri didesniais kiekiais atvyko ir į buvusias SSRS šalis. Kaip jau
minėjome, tai tapo verslininkų ir aukščiausio rango banditų bei politikų pasirinkimu. Bet tais laikais
didelio skirtumo tarp jų čia nebuvo, tad...

W220 (1998 rugpjūtis -2005 liepa)

Tai laikoma didžiausia MB nesėkme, bet tai ne vien juoda dėmė šio gamintojo istorijos
puslapiuose. Tam, kad suprasti, kas įvyko su W220, reikia šiek tiek „pasiknisti“ to meto kontekste.
Kai 90-ųjų pradžioje smogė ekonominė recesija, nebuvo brangesnio ir geresnio serijinio
automobilio už MB S-klasės W140. Tačiau jo debiutas sutapo su akcijų rinkos smukimu ir
pardavimai įmonę nuvylė, teko kelti kainas, kas sumažino pardavimus.W126 buvo pagaminti 892
tūkstančiai vienetų, o po pirmųjų apžvalgų, Mercedes-Benz tyliai tikėjosi, kad su W140 pavyks
pasiekti ir apvalų milijoną. Deja, bet jiems nepavyko.
Tuo tarpu MB konkurentai iš Bavarijos, savo naująjį E38 BMW 7er išleido 1994m. ir rinką užklupo
prieš pat jos atsigavimą po krizės. Tad naujai praturtėję ir atsigaunantys žaidėjai rinkosi naujesnį
„Bumerį“ ir pastarojo populiarumas, ypač antroje kėbulo „life-cycle“ arba gamybos laikotarpio
dalyje pranoko „Ryklio“. Na, o ir taip ne pačius geriausius laikus (finansiškai) išgyvenantys tuo metu
DaimlerChrylser su W220 stipriai prašovė.
Nors automobilis buvo ir vis dar yra labai komfortiškas, lyginant su W140, tokio paties
„pribloškiančio“ efekto nebuvo. Paties automobilio dizainas – išlaikytas, aptakus, gana
elegantiškas, tačiau iš priekio jam labai trūksta išraiškingumo. Šis S klasės Mersedeso kėbulas
atrodo gerai, bet tikrai neprimena kelių karaliaus. Na, nepaisant to, kad surinkimo kokybė, funkcijų
gausa ir važiavimo malonumas, o kartu ir žurnalistų įvertinimai buvo puikūs, žmonių ir paprastų

vartotojų nuomonė buvo kiek kitokia. Tie, kuriems teko gyventi su W220 Mersedesu, sakė, kad tai
buvo nepatikimas, brangiai taisomas ir sunkiai prižiūrimas automobilis. Ankstyvieji modeliai net
sulaukė gamyklinio atšaukimo dėl bagažinės spyruoklių bei kuro sistemos bėdų.
Visgi buvo ir atperkančių faktorių. Tai buvo pirmoji S-klasė su pasirinktina keturių ratų pavara
4Matic (nekomplektuojama su vairu dešinėje pusėje). Pirkėjai ir vairuotojai taip pat rado
reguliuojamą orinę pakabą (labai prabangu) bei adaptyvią greičio palaikymo sistemą (funkcija dar
ir dabar randama tik prabangesniuose automobiliuose). Populiariausias benzininis modelis buvo
S350 su 3,7 litro 245 AG varikliu, o populiariausias dyzelinis bei populiariausias bendroje įskaitoje –
S320 CDI su 3,2l 194-221 AG motoru.
Tikroji egzotika ir patraukliausias pasirinkimas buvo AMG S55 su 5,5 litro V8 ir 493 AG. Šalia jo
galima rasti ir už Ferrari 575M Maranello ketvirtį mylios greičiau įveikiantį S600 su 5,8 litro V12 ir
362 AG bei žvėrių žvėrį – S65 AMG. Būtent pastaroji modifikacija buvo tikra to meto raketa,
galėjusi ketvirtį mylios įveikti per lygiai 12 sek, taip pat greit, kaip BMW M3 F80. Greičio paslaptis –
jokia paslaptis, tai V12 su dviem turbinomis. 604 AG, 950 Nm sukimo momentas, 4,4 sekundės iki
100 km/h ir labai greitai galinio vaizdo veidrodėlyje tolstantys objektai. Dar ir W222 kėbulo S65
AMG yra montuojamas labai panašių parametrų V12 variklis (+17 AG + 50 Nm), tad apie
performance perlą W220 S65AMG blogų žodžių sakyti, per daug negalima.
Per nepilnus 7 metus buvo pagaminti 485 tūkstančiai vienetų.

W221 (2005 rugpjūtis - 2013 liepa)

Įsibėgėjus turbūt blogiausiam laikotarpiui Mercedes-Benz istorijoje (1998-2004) Vokietijos
gamintojas netgi balansavo ties bankroto riba, tačiau pokyčiai vadovybėje ir gamybos filosofijoje
leido atsitiesti. Tą jie padarė su kaupu. Atgimimas prasidėjo, galima sakyti, nuo W221.
2005-ųjų metų rugpjūtį nuo konvejerio nuriedėjo pirmasis, dar ir dabar visame pasaulyje gana
populiarus bei gerą S-klasės reputaciją sugrąžinęs naujos S-klasės kėbulas. Tai buvo moderniai
atrodantis automobilis, vizualiai labiau keliantis nuostabą nei W220, turintis platintas ratų arkas,
kurios, pasak MB inžinierių – aliuzija į tarpukario Mercedes-Benz. Nors surinkimo kokybė ir
praėjusios kartos modelyje buvo gera, tačiau su W221 gamintojai nesileido į jokius kompromisus.
Technologinių pasiekimų automobilis buvo grūste prigrūstas.
Autonominiai stabdžiai, nakties matymo įtaisai, sukibimo kontrolė ir net juostos palaikymo
asistentas bei per 60 vairuotojo nuovargį indikuojančių parametrų nuolat sekantis automobilio
kompiuteris. Šios ir dar daugybė technologijų talkino vairuotojams, kurie jautė tikrai nepaprastą
malonumą bet kada sėdę už vairo ar būdami keleivio vietoje. Pakaba buvo dar minkštesnė, o
posūkiuose automobilis jautėsi daug labiau suvaldomas ir malonus vairuoti.
Žvelgiant į skaičius, W221 S-klasės Mersedesai yra kone visapusiškai pranašesni už praėjusios
kartos automobilį. Vietos čia buvo daugiau, varikliai - dar labiau ištobulinti ir inžinieriai pasiekė net
25% bendrą galios padidėjimą, o ir klientų pavyko pritraukti išskirtinių. Štai pvz. S-600P
modifikacija pagaminta išskirtinai Meksikos vyriausybei ir Kinijos miesto Guangzhou policijai. Jais
pastarieji gabena labai svarbius asmenis.

Populiariausios modifikacijos, vėl gi, buvo S 320 CDI su 3l dyzeliniu varikliu, S350 CDI (tas pats 320
CDI variklis, tik atnaujintas žymėjimas) bei S350 benzinas su 3,5 l V6 ir S500/550 (S500 buvo
Europos rinkos variantas, o 550 – JAV), kuriuos varė 5,5l V8 su 383 AG. Standartinės gamos
viršūnėje tūnojo žvėriškai greitas S600 su 5,5l V12 ir 510 AG bei 830 Nm sukimo momentu. Taip
pat buvo ir AMG, susportintų Mercedes-Benz automobilių divizijos gaminiai: S63 bei S65 AMG su
5,5 l V8 ir 537 AG bei 6l V12 ir 604 AG atitinkamai.
Viso parduota kiek daugiau nei 500 tūkstančių šio automobilio vienetų.

W222 (2013 liepa - dabar)

Šiuo metu naujausias ir vis dar gaminamas Mercedes-Benz S klasės kėbulas W222 yra modernios
inžinerijos viršūnė. Nors nuo automobilio gamybos pradžios praėjo jau šešeri metai, eksterjero ir
interjero dizainas tikrai vis dar atrodo modernus ir laiko išbandymą atlaiko puikiai. Tiesa,
paparaciai jau užfiksavo apledėjusiuose Skandinavijos keliuose ir netoli MB gamyklos testuojamą,
kaip spėjama, W223 kėbulą, bet jo, bent du metus dar tikrai reikės palaukti.
Kalbant apie automobilio eksterjerą reikėtų sakyti: „stipri evoliucija“ nuo praeitos kartos. Su W221
tikrai galima rasti panašumų, tačiau nesvarbu kuriuo kampu į naujesniąją versiją bežiūrėsi – ji tikrai
atrodo modernesnė ir elegantiškesnė. Pirmasis ryškus skirtumas – priekiniai žibintai, kurie dabar
standartiškai yra LED‘iniai. Pati automobilio forma – aptakesnė, vyrauja grubių ir aptakių linijų
harmonija. Pirkėjai taip pat gali rinktis ir S-klasės kupė bei kabrioletą, nebe tik sedaną. Nors
panašumų yra – tai tikrai naujas automobilis ir niekam dėl to nekils didesnių abejonių.
Jeigu skirtumų su W221 yra ir iš išorės, tai įsėdus į vidų prasideda visai nauja istorija. Du didžiuliai
skaitmeniniai ekranai, rombais apsiūta panelių ir sėdynių oda, apvalios ir tvirtos oro
kondicionavimo grotelės, skaitmenizuota ir moderni centrinė valdymo konsolė ir kiti elementai
spinduliuoja didžiausia įmanoma prabanga. Aišku, išskirtinio dėmesio sulauks vairuotojo
informacijos arba prietaisų skydelio ir medijų sistemos skaitmeniniai ekranai. Kaip rodo
tendencijos, jie po truputėlį išstumia analoginius prietaisų skydelius. Galime S-klasei padėkoti už šį
trendą.
Automobilis laikomas labai patikimu, tvirtai pagamintu ir labai saugiu. Pakaba Magic Body Control
gali skenuoti kelią ir padėti važiuoklei geriau sušvelninti važiavimą per kelio nelygumus, DISTRONIC
PLUS padeda sunkiomis eismo sąlygomis ir kamščiuose, o automatinio parkavimo funkcija leis
automobilį pastatyti ir pačiose ankščiausiose vietose be jokio vairo sukimo. Yra ir dinamiška
važiuoklė, kuri gali būti perjungta į komfortinį, sportinį arba individualų važiavimo rėžimą –
didžiausiam malonumui užtikrinti.
Standartinės komplektacijos kaina prasideda nuo ~88 tūkstančių eurų, tad teks nemažai pataupyti
norint su W222 išvažiuoti iš salono. Na, bet 88 tūkstančius sukrapštyti galintiems yra ir brangesnis
pasirinkimas - paskutines savo dienas skaičiuojanti S65 AMG Final Edition modifikacija tiesiai iš
salono, piniginę patuštinti prašanti beveik 200 tūkstančių eurų. Tiesa, 6 litrų V12 biturbo motoro
važiavimo dinamika varo iš proto, mat 621 AG ir 1000, taip 1000 Nm sukimo momentas S65 AMG
paverčia vienu greičiausių sedanų visame pasaulyje. Malonu jį ne tik vairuoti, bet ir su juo keliauti,
kadangi keleivių komfortui visos sėdynės - masažuojančios, o tarp galinių rasime ir šaldytuvą
prabangiam šampanui ar Coca-Colai...

Tiesa, yra ir ramesnė bei šiek tiek pigesnė versija, S63 AMG su V8, kuri turi geresnį sukibimą, tad
nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja greičiau už S65 AMG. Na, o populiariausiais modeliais vis dar išlieka 3l
dyzeliai S350 bei benzininis S500 su 4,7l V8.
Iki dabar parduota ~400 tūkstančių vienetų.
Visos nuotraukos
Komentarai (0) Rašyti komentarą