autofanailt
autofanailt
Vilnius

Aušta naujų hyper automobilių karta


Pradėti automobilių gamybą XXI amžiuje yra daug paprasčiau nei, sakykime, prieš 40-50 metų. Nuolat auganti paklausa ir ženkliai prieinamesnės gamybos technologijos bei informacijos sklaida viską surėdė taip, kad entuziastingai nusiteikę turtuoliai gali nesunkiai savo ambiciją paversti tikrove. Nors sėkmė ne visada garantuota, tačiau tendencija tokia, kad gaminant itin galingus, modernius automobilius, įsitvirtinti rinkoje pavyksta vis didesniam kiekiui naujų gamintojų. Jei tai nebūtų tiesa, tokie gamintojai kaip Koeniggsegg, Tesla, Rimac neegzistuotų ir nebūtų pelną nešantys verslai. Visų jų vizitinė kortelė – itin greiti, galingi automobiliai. Didieji Vokietijos, Japonijos ir JAV gamintojai tik gali varvinti seilę matydami ką sugeba naujųjų rinkos žaidėjų kūriniai, o visą rinką tiesiog plūste užplūsta (ar planuoja tai padaryti) žinomų ir nežinomų gamintojų automobiliai su tūkstančiais arklio galių, protu nesuvokiamu maksimaliu greičiu. Galima sakyti, jog aušta naujų hyperautomobilių karta.

Kinija
Į Vakarų Pasaulyje žymių mados namų kolekcijų pristatymus labai retai įleidžiamos delegacijos iš Kinijos. To priežastis – paprasta. Pamatę čia sukurtas kolekcijas, kinų dizaineriai jas nuplagijuoja ir pagamina bei paleidžia į produkciją anksčiau už konkurentus ir pardavinėja pigiau. Automobilių gamintojai iš Europos bei JAV laikosi panašios strategijos, tačiau Kinijos rinka auga ir čia kuriasi ne tik plagijuojantys, bet ir unikalius, galingus automobilius kuriantys gamintojai. Iš Kinijos į visą pasaulį po truputį veržiasi vis daugiau itin galingų, dažniausiai elektrinių super/hyper bolidų. 
Viso ko priešakyje yra gamintojas NIO. Tai yra iš Kinijos kilusi kompanija, kuri nuo 2014 metų turi ir Formulės E (tik elektra varomų formulės bolidų čempionatas) komandą. NIO EP9 – buvo apžvelgtas ir laidoje „Grand Tour“, kur ir pats R.Hammond‘as buvo priblokštas šio kiniško produkto greičiu bei akceleracija. Nors tėra pagaminti vos 16 šio automobilio vienetų, galia ir važiavimo dinamika nepalieka abejonių. NIO EP9 turi keturis netiesiogiai vandeniu aušinamus elektrinius variklius. Visi jie individualiai varo vieną ratą ir gamina po 250kW galios. Suma – 1MW arba 1000kW, 1341AG. Klausimų apie performance tiesiojoje tikrai nebelieka, tačiau posūkiuose veikianti technika irgi yra įspūdinga. EP9 turi aktyvią pakabą, kuri geba atlikti apie 200 paskaičiavimų per sekundę ir nuolat keičia savo padėtį, kad būtų įmanomas kuo greitesnis rato įveikimas. Akceleracija? Ji labai įspūdinga. 0-100 per 2,7 sekundės, 0-200 per 7,1 sekundės ir maksimalus 350 km/h greitis bei net trys trasų įveikimo rekordai. Šis beveik lenktyninis bolidas parodo, kad ir per pusantrų metų sukurtas ir visiškai paruoštas automobilis gali būti žvėriškai greitas. Posūkiai jam irgi tampa lengvu riešutu, kadangi ~240km/h greičiu NIO EP9 sugeneruoja 2,4 tonos prispaudimo jėgos (downforce) ir gali posūkius „išimti“ pasiekdamas 3G... Beprotiška...
Net prieš 10 ar 15 metų, žmonės išsakę mintį, kad Kinija turės 1300 AG galingumo super automobilį, performansu prilygstantį ar net lenkiantį Lamborghini, Ferrari ar Porsche ir dar varomą elektra, tikrai būtų išjuokti ar palaikyti beviltiškais optimistais. Visgi laikai keičiasi greitai.

Elektrinė galia
Ne tik Kinijoje dominuoja elektra varomų hyperautomobilių ateities vizija. Tiesą pasakius, ji prasidėjo Europoje ir supergreito EV automobilio vizija gimė labai jau netikėtoje vietoje – Kroatijoje. Čia įsikūrusi bendrovė Rimac dar 2009 metais pradėjo kurti, kaip sako pats įkūrėjas „sportinį 21 amžiaus automobilį“. Rezultate turime retą, bet pasiutusiai galingą ir greitą Rimac Concept One. ~1200 AG, gaunamos vien iš elektros jėgainių, leidžia šiam kupė nuo 0 iki 100km/h įsibėgėti per 2,5 sekundės ir drag tipo lenktynėse įveikti beveik visus konkurentus. Rimac Concept One yra elektros variklių performance technologijos viršūnė, tačiau ši transporto priemonė buvo ir yra be galo brangi ir reta. Nors tai greitas žvėris, jį turėti gali tik labai išskirtiniai klientai, kurie retai rizikuos jį išvežti į trasą ar palenktyniauti. 
Elektriniai varikliai leidžia išspausti absurdiškai didelę galią be per daug didelių investicijų. Minusas tas, kad automobilis ima sverti tikrai labai daug, kadangi vidaus degimo variklis pasirodo esąs lengvesnis nei keturi elektriniai motorai. Tad norint konkuruoti su benzininiais arba hibridiniais automobiliais reikia gerokai investuoti į kėbulo struktūrą, pakabą, padangas bei aerodinamiką. Dėl to, posūkiuose ar stabdymo efektyvumu, dauguma EV hyperautomobilių vis dar nusileidžia savo benzininiams oponentams, tačiau tiesiojoje, ypač akceleracijos aspektu, klausimų niekam nelieka. Tik Bugatti Chiron, Porsche 918 Spyder ar vienas, kitas senosios kartos superautomobilis gali jiems mesti iššūkį. 
Jeigu norite suprasti, kaip greitai laikas keičiasi automobilių galios prasme, pagalvokite, kad prieš 10 metų galėjote įsigyti tik 2-3 skirtingus, daugiau nei 1000AG turinčius automobilius. Dabar tokių yra 16 (7 gaminami, 5 galima įsigyti dabar, 4 anonsuoti).
Prie dar dėmesio vertų EV hyperautomobilių vertėtų prirašyti gaminamus Rimac C_Two ir Pinninfarina Battista. Tai Kroatijos nykštuko ir žymių Italijos automobilių dizainerių bendras darbas. Iš tiesų tai šie automobiliai (savo griaučiais bei specifikacija) yra 40-50% identiški, tačiau gerokai skiriasi jų išorinė išvaizda. Kaip visada, Pinninfarina geba nustebinti sukurdama įspūdingai atrodantį dvidurį (beveik visi Ferrari yra Pinninfarina dizainerių darbas). Apie 150 vienetų planuojantys pagaminti Rimac bei Pinninfarina skelbia, kad jų automobiliai turės ~1900 AG, 2000+Nm ir gebės įsibėgėti iki 100km/h per mažiau nei dvi sekundes. Rimac skelbia net ~650km maksimalų nuvažiavimo nuotolį vienu įkrovimu. Rimac C_Two taip pat būtų pirmasis EV automobilis, greitesnis nei 400 km/h, galėsiantis pasiektį maksimalų 415km/h greitį. Ar tai tiesa – sužinoti turėtume 2019m. pabaigoje arba 2020 metų viduryje.

Super greitis
Super didelis greitis yra dar vienas naujosios hyperautomobilių kartos akcentas. Nors Bugatti Chiron, Henessey ar Koenigsegg teritorija vis dar išlieka nepaliečiama (nepaisant kai kurių marketinginių bandymų parodyti kitaip), nauji hyperautomobiliai įsibėgėja ir akceleruoja beveik taip pat greit, kaip Formulės ar GT lenktynių bolidai. 
Kada pasirodė Veyron ir Veyron SS atrodė, jog šie rekordai liks nesumušti ilgą laiką. Deja, bet per kelis metus, ambicingi gamintojai iš Švedijos bei JAV, galima sakyti saviveiklininkai, Koenigsegg bei Henessey atitinkamai, pagamino dar greitesnius automobilius neturėdami nė dalies resursų. Švedijos kompanija kuria retus, išskirtinius automobilius su galingais V8, na o JAV gamintojas stipriai modifikavo Lotus Elise bazę bei įdėjo itin pajėgų V8. Aišku, automobilių koncepcijos yra skirtingos. Veyron yra labai patogus bei tikrai sunkus automobilis, o pastarieji du – hardcore sportiniai bolidai, kuriuose komforto tikrai nerasite.
Kad ir kaip tas būdas buvo pasiektas, nežymios, sąlyginai automobilių rinkai mažos kompanijos sugebėjo „permušti“ milijardinės VW grupės ambicijas ir tapo greitesniais už Veyron. Kada buvo išleistas Chiron, Veyron pakaitalas, apie jo greitį bei akceleraciją Bugatti kompanija kalbėjo su šypsena. Besidižiuodama savo pasiekimu, Bugatti nuolat netiesiogiai, bet afišavo, kad tik laiko klausimas kada Chiron taps greičiausiu automobiliu pasaulyje ir atsiims teisėtą titulą iš ambicingų nykštukų. 500 km/h riba ant spidometro tarsi imponavo, kad šis Bugatti lėks greičiau nei bet kas anksčiau... Deja, bet tokių planų teko atsisakyti. Norėdami nustebinti klientus ir fanus, Bugatti įkėlė vaizdo įrašą į Youtube, kaip Chiron įsibėgėja nuo 0 iki 400km/h bei vėl visiškai sustoja. Per 42 sekundes. 

https://www.youtube.com/watch?v=PkkV1vLHUvQ

Kad greičiau to padaryti neįmanoma, galvojo visi, išskyrus švedus iš Koenigsegg koncerno. Jie šį rekordą pagerino po trijų savaičių. Galingiausias ginklas Skandinavų arsenale – Agera RS tą patį testą įveikė per 36,44 sekundės. BEVEIK 6 sekundėmis greičiau. Agera RS automobiliui priklauso ir Gineso rekorda, kaip greičiausiam pasaulio automobiliui, pasiekiančiui 457 km/h. 

https://www.youtube.com/watch?v=R1g07RpTPFE
https://www.youtube.com/watch?v=xj4gar5dKAU

Gaila, tačiau Bugatti pasitraukė iš kovos ir visai nebekalba apie Chiron maksimalias galimybes. Nors spekuliuojama, kad jų kūrinys turėtų pasiekti ~470km/h, jeigu nebūtų ribotuvų, gamintojas draudžia bet kuriam vairuotojui keisti automobilio konfigūraciją. Visi Chiron yra elektroniniu būdu apriboti iki 420km/h. 
Na, o Koenigsegg nesnaudžia ir jau pristatė Jesko, automobilį, kurio maksimalus greitis turėtų būti ~480km/h. Tokio pat greičio bolidą anonsuoja ir pagrindinis Koenigsegg konkurentas iš JAV – Henessey su Venom F5. Tiesa, reikia palaukti ir pamatyti, ar kažkuris gamintojas gebės pasiekti tai, ką skelbia.
Visa turima informacija rodo, kad net ir mažos, negirdėtos kompanijos gali pagaminti visiškai beprotišką hyper automobilį. Straipsnyje net neminėjome Mercedes-AMG Project One, Aston Martin Valkirye bei gausybės kitų, didžiųjų žaidėjų ruošiamų automobilių į hyperautomobilių segmentą. 
Visos nuotraukos
Komentarai (0) Rašyti komentarą