autofanailt
autofanailt
Vilnius

Vidutiniai greičio matuokliai

Pastaruoju metu mūsų žiniasklaida vis trimituoja apie tai, kaip ruošiamasi naujų vidutinių greičio matuoklių įrengimui. Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) planuoja, kad iki 2020m. bus labai išplėstas greičio matuoklių tinklas, ypač padaugės įtaisų, matuosiančių vidutinį greitį ilguose ruožuose. Ką dar vertėtų žinoti apie vidutinius greičio matuoklius bei jų įrengimą Lietuvoje?

Kur jų bus?

LAKD skelbiamas dabartinių vidutiniai greičio matuoklių žemėlapis (2019 m.)


LAKD skelbiamas iki 2020m. ruošiamas vidutinių greičio matuoklių tinklo plėtros įgyvendinimo žemėlapis

Žvelgdami į žemėlapį matome, kad didžiausias dėmesys skiriamas keliams netoli didžiųjų miestų. Koncentracija labai išplečiama prie Kauno, Vilniaus, Klaipėdos bei kelyje Vilnius-Panevėžys (A2). Žvelgiant į žemėlapį galima įžvelgti dvi medalio puses. Viena, tai radarai pagrinde bus įrengiami ten, kur vairuotojai tikrai mėgsta paspausti akceleratoriaus pedalą. Antra, daugiau dėmesio skiriama ne toms vietoms, kur didžiausias avaringumas dėl per didelio greičio, bet intensyviausio srauto keliams.
Vieniems tai atrodys, kaip neišbaigtas planas drausminti vairuotojus, kitiems, kaip policijos siekis „pasipiniguoti“. Visgi saugaus greičio kelyje reikia laikytis ir tikimės, kad matuoklių įrengimas nors kiek prisidės prie eismo įvykių skaičiaus sumažėjimo bei didesnio saugumo keliuose. Keista, kad tokių radarų beveik neatsiras Anykščių, Rokiškio, Kupiškio, Šilalės, Jurbarko bei Šilutės pašonėje. Aplink šiuos miestus taip pat vyksta avarijos, pastebima daug greitį viršijančių vairuotojų, bet atitinkamo dėmesio nesusilaukta.

Kas laukia ateityje
Tokia didelė LAKD investicija, matyt, reiškia, kad vidutiniai greičio matuokliai atsiperka ir pavyksta suvaldyti eismą geriau nei su momentiniais matuokliais. Pastarieji daug kur stovi „užrūdiję“ ir yra nenaudojami bei nebeadministruojami. Visgi tam įtakos turi ir dideli administravimo bei išlaikymo kaštai, kurie paskatino ieškoti kitų alternatyvų greičio kontrolės sprendimams.
Patyliukais vyriausybė jau kalba ir apie tolimesnį vidutinių greičio matuoklių tinklo išplėtimą, o apie tokių matuoklių įsirengimą galvoja ir Latvijos valdžia. Matyti, kad ilgam laikui į ateitį greičio kontrolė mūsų šalyje bus vykdoma taip.

Ar dėl to bus geriau?
Sunku pasakyti. Niekas negalėtų pasakyti, kad nėra viršijęs greičio. Ilgoje kelionėje, jeigu kelias tuščias arba tenka labai skubėti, akceleratoriaus pedalas pasispaudžia tarsi savaime, todėl įdomu, kokia bus pažeidimo tolerancija su vidutiniais matuokliais. Praktika dar labai maža ir daryti išvadas kiek sunku.
Bet kokiu atveju policija užsikrauna labai didelę administracinę naštą ir bus įdomu, kaip gana mažas algas gaunantys policijos pareigūnai dar ras laiko ir motyvacijos aptarnauti tokį platų tinklą, administruoti tiek baudų bei skirti laiko sistemos tobulinimui.
Bet kokiu atveju kiekvienas turbūt tikimės, kad matuoklių nemalonės mums patiems pavyks išvengti ir, kad avarijų skaičių mūsų keliuose, jie sumažins.
Visos nuotraukos
Komentarai (0) Rašyti komentarą