autofanailt
autofanailt
Vilnius

Ryja nedaug - ar tikrai?


Jeigu atsiverstumėte originalią savo automobilio brošiūrą ir ją patyrinėtumėte, akį tikrai patrauktų kuro sąnaudų deklaracijos. „Ant popieriaus“ jūsų automobilis tikrai bus gerokai taupesnis nei realybėje. Kraštutiniais atvejais kuro sąnaudos nuo gamintojo deklaruojamų ir realaus pasaulio duomenų gali skirtis ir iki beveik dviejų kartų. Kodėl taip yra ir kaip tiksliai įvertinti automobilio kuro suvartojimą iš gamintojo pateikiamų duomenų?

Pradžioje vertėtų žinoti, kad gamintojai, prieš paleisdami automobilį į rinką, jį testuoja norėdami nustatyti įvairiausiuos duomenis, kurių reikalauja įstatymai bei reglamentai. Bandomas saugumas, važiavimo charakteristikos, galia bei kuro ekonomija.ES rinkoje kuro suvartojimas matuojamas pagal ECE-15 standartizuotą ciklų testą. Tai būna simuliacinis važiavimas:

· kintamu greičiu~19-50 km/h intervale, 4 kilometrų ilgio ruože, suvartojimui mieste nustatyti
· kintamu greičiu ~63-120 km/h intervale, 400 sekundžių, suvartojimui užmiestyje nustatyti

Testo išskirtinė ypatybė yra tokia, kad jo metu gauti suvartojimo duomenys bus daug mažesni nei JAV. Pastarojoje rinkoje, pasak ekspertų, yra taikoma realias važiavimo sąlygas labiau atitinkanti testavimo sistema, tad gauti didesni skaičiai geriau atspindi tai, ko gali tikėtis vairuotojas. Štai VW teigia, kad jų „Vabalas“ Beetle TDI 100 km suvartos 4,9 litro dyzelino, tačiau realiomis sąlygomis jis vartoja net 1,5 karto daugiau degalų – 7,4 litro.

Tiesa ta, kad Europoje atliekamų testų sistema kuro suvartojimui nustatyti – gana keista. Testai trumpi, akceleracijos ir pagreitėjimų juose beveik nebūna, o nemažą dalį laiko automobilis praleidžia stovėdamas vietoje, tad Start-Stop sistemos atlieka savo darbą. Taip pat ir testo standartai yra palankūs gamintojams. Galima nuimti šoninius veidrodėlius, atjungti generatorių, išjungti oro kondicionierių, koreguoti stabdžių veikimą, užsandarinti plyšius. To visiškai neleidžia JAV galiojanti ir griežtesnė testų sistema.
Visumoje automobilių ekspertai vienbalsiai antrina vienas kitam, kad gamintojai sukčiauja ir visada „nusuka“ vieną-kitą litrą, o kartais net daugiau. Yra tokių internetinių puslapių, kaip HonestJohn, kuriuose vairuotojai patys deklaruoja savo gaunamą kuro suvartojimą ir pagal tai išvedamas kuro suvartojimas „realiomis sąlygomis“.

Aišku, ECU perprogramavimai ir visos ekonomiško vairavimo žinios, kurias galite sukaupti – padeda, tačiau tik iki tam tikros ribos.
Visumoje – skeptiškai žiūrėkite į skelbimuose arba automobilių brošiūrose pateikiamus duomenis. Pridėkite bent jau 15-20 procentų prie gamintojo ar skelbimo autoriaus deklaruojamų skaičių ir turėsite kažką panašaus į realų kuro suvartojimą. Nereikės nusivilti ir neliksite apgauti.
Visos nuotraukos
Komentarai (0) Rašyti komentarą