autofanailt
autofanailt
Vilnius

Kaip geriau apsaugoti automobilį nuo vagystės


Šiek tiek seniau buvo madinga į automobilius įrenginėti slapukus. Dabar daug kas pasitiki keyless-go berakčio užvedimo sistema, kuri, daugelio akyse – pakankama apsauga nuo automobilio vagystės. Tiesa iš tikrųjų yra tokia, kad net tokia sistema neatbaido ir nesustabdo vagies, jeigu jis arba ji yra labai užsibrėžę tai padaryti. Tačiau galima rasti kitų prevencinių bei saugos priemonių, kurios yra efektyvios kovojant prieš vagystes.

Vagia ne tik automobilius
Nors per metus Lietuvoje nuvaroma apie 700-1000 automobilių, dar keli tūkstančiai kasmet netenka detalių. Skaičiai yra malonesni nei pvz. 1992m., kada vagysčių skaičius buvo n kartų didesnis, bet pats faktas, kada ryte automobilis randamas be žibintų arba jo išvis nėra per tą laiką netapo malonesniu. Automobilius vogti ilgapirščiams labiau naudinga Vokietijoje, kur automobilių gausesnės komplektacijos, ir policijai sunkiau susekti vagystę po to, kai transporto priemonė kerta sieną. Tą jos padaro praėjus porai valandų (arba greičiau) po įsilaužimo.
Prevencija prieš Jūsų automobilio vagystę prasideda dar automobilio pirkimo momentu. Jau perkant turite žinoti ar vagys domisi tokios markės, tokio modelio automobiliais. Žinoti reikėtų išskirtines komplektacijos detales, kurios ilgapirščiams atrodo pačios geidžiamiausios.

Jokia staigmena, draudikų asociacijos duomenimis, daugiausiai nuo vagių kenčia šių automobilių markių savininkai:
- BMW
- VW
- Toyota
- Audi
- Mercedes-Benz

Kaip ir nenuostabu, juk visi šie prekės ženklai yra labai populiarūs Lietuvos keliuose. Dažniausiai vagiamos detalės – žibintai, bamperiai, eksterjero apdailos akcentai (M paketas, AMG line, S line t.t.). Kartais įsilaužę į automobilio vidų vagys paima ir multimedijos ekranus, tačiau dabar tai pasitaiko šiek tiek rečiau.
Štai praėjusios kartos VW Touareg faros labai vagiamos Baltijos šalyse bei Rusijoje. Pastarojoje šalyje ta problema tokia opi, kad VW visureigio pardavimai krenta kasmet, o KASKO draudimo kaštai labai išaugę. Iš F kėbulo BMW vagys irgi vagia LED žibintus bei M paketo apdailos detales. Nuo visų, bet dažniausiai nuo vokiškų automobilių yra vagiami šoniniai veidrodėliai. Jeigu jie su pritemimo funkcija, turi aklosios zonos perspėjimo sistemą ar kitą išskirtinę įrangą – vagis skatina didelė perpardavimo kaina ir mažas vargas vagiant. Summa summarum, žinodami apie komplektaciją galėsite išvengti potencialių bėdų.
Nors patys gamintojai tobulina technologijas ir iš VAG grupės automobilių darosi sunkiau pavogti salono įrangą bei žibintus, ilgapirščių apsukų tai per daug nemažina. Praeina laikas ir jie prisitaiko.
Tad, kad jaustumėtės saugesni dėl savo turto, įvertinkite ar galėsite ramiai miegoti žinodami, kad naujo automobilio žibintai – kelis tūkstančius kainuojantys LED‘ai tupi neapšviestame ir nefilmuojamame daugiabučio kieme? Jeigu taip, tebūnie tai ne trukdis pirkti naują mašiną.

Pasyvi apsauga – ji reikalinga
Pasyvi apsauga yra būtina, jeigu automobilis statomas daugiabučių kiemuose ar atviroje erdvėje. Svarbu, kad nakčiai arba ilgesniam laikui palikdami automobilį – jį matytumėte per savo langą. Tai – savaime suprantama.
Jeigu yra galimybė, automobilį statykite į uždarą ar požeminę aikštelę. Tinka ir tai, jeigu kiemas filmuojamas arba uždaromas varteliais, tačiau ilgapirščių tai nesustabdys. Pasyvi apsauga padeda jums, kadangi apsunkina vagių manevrus bei prideda jums laiko sureaguoti į esamą situaciją. Pasyvi apsauga nėra tos priemonės, kurios padės išvengti vagystės, tačiau tai yra pagrindas, leisiantis geriau apsiginti nelaimės atveju.
Nuosavo namo teritorijoje apsiginti bei apsisaugoti bus lengviau, tačiau net ir uždaras kiemas ar garažas nėra neįveikiamas pasiryžusiems vagims. Visada galite pasitarti su saugos ekspertais, kad gautumėte papildomų vartų slapukų ar kitos saugos įrangos.

Aktyvi apsauga
Tai yra pastebimiausios bei labiausiai dėmesį atkreipiančios saugos sistemos. Į šį sąrašą patenka garsinė signalizacija, judesio detektoriai, palydovinė sekimo sistema. Žinokite tik tiek, kad investuoti į šiuos dalykus verta, jeigu automobilis yra vertingas (finansiškai bei morališkai), tačiau jie negarantuos šimtaprocentinės apsaugos nuo vagystės. Ir Keyless-go automobilį nuvaryti yra įmanoma, tačiau tinkamai reaguojant į situaciją galima greitai jį surasti.
Visos apsaugos priemonės turi savo privalumų ir minusų, tad jas ir panagrinėkime.
Garsinė signalizacija – vienas iš pigiausių sprendimų, padeda naktį bei labai greit įspėja apie tai, jog automobilio „ramybė“ sutrikdyta. Būtina saugumo priemonė, tačiau labai primityvi. Kaina svyruoja nuo keliasdešimt iki kelių šimtų eurų.
Judesio detektoriai – automobilio viduje bei išorėje gali būti įmontuoti specialūs davikliai, kurie jaus, kad kažkas automobilį judina, į jį įspyrė ar užkliudė. Apie tai savininkas bus informuotas SMS žinute. Pasitaiko, kad galite gauti tokį įspėjimą visai dėl nieko, sistema reaguoja į didelį vėją, krušą t.t. Verta, jeigu labai vertinate savo automobilį ir jis gali nukentėti nuo vandalų. Kaina paprastai viršija šimtą penkiasdešimt eurų.
Radiolokacinė signalizacija – dar kartais vadinama palydovine, ji nuolat seka automobilio buvimo vietą. Autorizuotas saugumo partneris, gavęs jūsų iškvietimą (arba automatiškai, jeigu nustatoma vagystė) iškart gauna įspėjimą. Tada į darbą vyksta policija, sekliai. Šie sprendimai veikia beveik visame pasaulyje, tad, jeigu vagis ne ultra-super-turbo profesionalas, automobilį pavyks surasti. Tiesa, labai išmanūs vagys gali blokuoti ryšį specialia įranga, tačiau ji yra itin brangi. Visumoje tai ši sistema yra itin naudinga bei pasiteisina vagystės atveju, tačiau tai nėra garantuota apsauga. Kainos: nuo poros šimtų iki virš tūkstančio eurų, tačiau dažnai dar reikia mokėti abonentinį mokestį.
Imobilaizeris (slapukas) – paprasta, kaip du kart du. Tik jūs žinote užvedimo būdą, tad vagis praras daug laiko bandydamas rasti slaptą jungiklį ar mygtuką. Vėlgi, tai yra paprastas, gana nebrangus, bet pakankamai efektyvus sprendimas, padėsiantis išlošti laiko nelaimės atveju. Kaina skiriasi nuo keliasdešimt iki poros šimtų eurų.

Blogiausia – abejingumas
Nors įsirengti visų saugos sistemų, turbūt, daugeliui nepavyks, tačiau tikrai nepalikite automobilio likimo valiai. Rūpinkitės, kad jo nenuvarytų, o detalių nepavogtų. Pirkti galite bet ką, tačiau net ir KASKO draudimu apdraustas automobilis tampa rūpesčiu, jeigu ryte jį randate be ratų ar žibintų. Nesinori problemų, tačiau naktį norisi miego ir su žibintu prie automobilio 24 h stovėti irgi nepavyks, todėl pasirūpinkite pasyvia apsauga, aktyvia apsauga ir nebūkite abejingi savo pačių ir artimų žmonių turtui.
Visos nuotraukos
Komentarai (0) Rašyti komentarą