autofanailt
autofanailt
Vilnius

Ferrari SF90 Stradale - eiklus hibridinis žirgas iš Italijos


Foto: Ferrari

Turbūt kiekvienas, būdamas vaiku, yra bent kartą pasvajojęs apie Ferrari. Raudonos spalvos sportinis automobilis, su žirgo emblema priekyje, visų automobilių mylėtojų, ir tiesiog automobilius vertinančių žmonių širdyse turi bent truputėlį vietos. Atėjo laikas tą vietą širdyje kiek padidinti, nes Italijos gamintojas pranešė apie naujojo modelio, SF 90 Stradale atsiradimą.

Automobilis, kuris visada rašomas iš didžiosios
Pažvelgus į šį raudoną žvėrį, abejingumo nebeturėtų likti. Tai – išskirtinis automobilis. Nors pristatomieji filmukai ir nuotraukos, tikriausiai, kiek skirsis nuo to, ką matysime gamyboje, automobilis atrodo labai ekspresyvus.
Griežtos ir gana kampuotos linijos, daugybė oro įleidimo ir išleidimo angų, du masyvūs išmetimo vamzdžiai ir F1 bolidą menantis galinis buferis tikrai rodo didžiulį gamintojo indėlį į dizainą. Tačiau ar tai patiks visiems? Sunku pasakyti. Įprastai Ferrari randa tą ploną ribą tarp klasikos ir modernumo. Tie automobiliai būna gražūs visiems. Jie išlaikyti, bet sportiški. Techniški, bet ne per daug grubūs. Šis yra kitoks, tiek savo koncepcija, tiek išvaizda, todėl dar bus įdomu pamatyti, ką apie jį galvos visuomenė.

Skaičiai pribloškia
Nors pastaruoju metu Ferrari išleido tikrai daug įspūdingų automobilių, gamintojas tikrai nemažina apsukų ir kuria toliau. SF 90 Stradale bus varomas hibridinės pavaros, kurią sudarys jau ne sykį visų liaupsintas Ferrari V8 vidaus degimo variklis su dviem turbinomis bei trys elektriniai motorai. Bendra galia? Jos daug, tikrai labai daug. Po galiniu automobilio dangčiu tūno beveik 1000 arklių, 769 iš vidaus degimo variklio ir 217 iš elektrinių baterijų. Tad 986 AG iš viso.

Foto: Ferrari

Šiurpą keliantys skaičiai ties čia nesibaigia. Tam, kad pavyktų įsibėgėti nuo 0 iki 100, su launch control prireiks vos 2,5 sekundės, o 0-200 km/h – 6,9 sekundės. Net ir legendinis Bugatti Veyron‘as taip greit 200 km/h nepasiekia, tad reikės drąsaus žmogaus už vairo, kad pavyktų iš šio automobilio išspausti maksimumą. Akceleracijai bei dinamiškumui didelės naudos tikrai turės elektrinė pavara, tad laikui bėgant pamatysime tikrai ne vieną supercar‘ą, kurį SF 90 Stradale „paguldys į pavėsį“.
Maksimalus šio automobilio greitis 341 km/h.

Protingas ir galingas
Aišku, automobilis greitas ne tik tiesiojoje, Ferrari niekada nebuvo dragui ar autobanui skirtas produktas. Tai – trasoje save pilnai galintis atskleisti bolidas. Elektroninė sukibimo kontrolės ir sukimo momento paskirstymo sistema dirba kartu su energiją rekuperuojančiais stabdžiais (beveik, kaip formulėje 1) ir gausybe kitų funkcijų, kad automobilis posūkius įveiktų taip greit, kaip ir tiesiąją. Baterijos sveria 270 kg, bet pats automobilis – 1570 kg. Tai nėra daug, kai palyginame akceleracijos ir dinamikos rodiklius.
Aerodinamika bei kėbulo konstrukcija taip pat yra patobulintos tam, kad automobilis niekuo neatsiliktų nuo sau giminingo F1 bolido.
Nereikėtų pro akis praleisti ir to, kad automobilio šerdis – variklis, yra Ferrari nuosavas ir labai ištobulintas F154 V8. Šį variklį italų inžinieriai, kaskart vis pridėdami galingumo, įmontavo jau į 10-ą savo automobilį. Pradėjęs savo kelią nuo 560 AG California T modelyje, dabar išvystys net 769 AG SF 90 Stradale. Laimėjęs daugybę apdovanojimų, F154 yra labai pozityviai vertinamas tarp inžinierių ir vairuotojų, kaip kone etaloninis agregatas.

SF 90?
Taip, pavadinimas neskamba taip itališkai, kaip „Testarossa“, egzotiškai, kaip „California“ ar net ikoniškai, kaip „Enzo“, tačiau šis vardas turi gilią prasmę. Mat būtent šįmet Ferrari Scuderia (Ferrari lenktynių padalinys) švenčia devyniasdešimtmetį. Per tą laiką buvo sukaupta šimtai trofėjų, laimėta gausybė F1 titulų ir sukurta klasika tapusių lenktyninių bolidų. SF 90 – šių metų Ferrari F1 bolido pavadinimas, o SF90 Stradale – keliams skirtas automobilis.

Foto: Ferrari

Kelios įdomybės
Įdomu tai, kad šis automobilis žymi naują etapą Ferrari istorijoje. Aišku, italai nebūtų italai, jeigu nepasitaikytų viena ar kita keistenybė.
Štai pavyzdžiui, kai rinkoje tik pasirodė LaFerrari, konkuravęs su Mclaren P1 ir Porsche 918, italų žirgas nuo konkurentų skyrėsi tuo, kad nors ir turėjo hibridinę pavarą, jame nebuvo galimybės važiuoti naudojant vien tik elektros energiją. Trumpai tariant, baterijos automobilyje buvo tam, kad talkintų vidaus degimo varikliui. Tuomet Ferrari vadovas išdidžiai pasakė, kad gamintojas neturi jokių intencijų kurti elektra varomus automobilius. Na, praėjo vos keli metai ir rinkoje pasirodo SPF90, kuris gali važiuoti ir be vidaus degimo variklio. Baterijos tą daryti leis net 26 km...
Taip pat, tai jau visais keturiais ratais varomas automobilis, kas irgi yra ne visiškai „Ferariška“.
Visos nuotraukos
Komentarai (0) Rašyti komentarą