autofanailt
autofanailt
Vilnius

BMW pardavė savo sielą


Iškart už antraštę nepasmerkite. Taip, pavadinimas gal kiek iššaukiantis, bet jis toks pasirinktas ne veltui. Matote, ilgą laiką Bavarijos automobilių gamintojai BMW trimituoja, kad jų automobiliai yra Ultimate driving machine, neprilygstamą vairavimo malonumą teikiantys šedevrai. Idėja, kad paprastam žmogui vairavimas gali būti daugiau nei vien judėjimas iš taško A ir B, o malonumas kiekvieną akimirką, turbūt ir gimė Bavarijos inžinierių galvose. Buvo laikas, kada šūkį apie neprilygstamą automobilį labai atspindėjo ir patys automobiliai. Išskirtinis dizainas, aštrus bei dinamiškas vairavimo pojūtis ir galiniai varomieji ratai. Pastarasis aspektas tapo kone išskirtiniu bruožu, teikusiu vairavimo malonumą ir subūrė labai platų BMW markės fanų ratą, pastatė pamatą BMW fanų bendruomenei. Visi žinojo, kad BMW turi būti varomas galu. Tačiau dabar šios gražios ir kadaise autofanų širdis virpinusi tradicija balansuoja ant bedugnės krašto.

Ką po velnių mes turime omenyje?
Jeigu grįžtume vos 20 metų atgal, į 1999m., tada BMW gamino šiuos automobilius:
· 3 Serijos E36 ir E46 (1999m. buvo tie metai, kada vyko virsmas iš E36 į E46 kėbulą)
· 5 Serijos E39
· 7 Serijos E38
· Z3 E36
· X5 E53
Visi šie automobiliai (išskyrus X5) buvo varomi vien tik galiniais ratais. Visi jie, žurnalistų ir paprastų žmonių liaupsinami už išskirtinę išvaizdą, puikią važiavimo dinamiką, komfortą bei kitus dalykus. Būtent tuo metu BMW tikrai atitiko Ultimate Driving Machine standartus. Tuo metu ir gimė aštrus posakis, kad „Mersedesus perka tie, kas nori būti vežiojami, o BMW perka tie, kurie nori vairuoti“. Tai buvo išskirtiniai, išskirtinio gamintojo automobiliai.
Dabartiniai „Bimbalai“ to šarmo turi gerokai mažiau. Seną-gerą filosofiją „sėdi-važiuoji“ reikėtų pakeisti į: „Įsėdi, penkias minutes viską keiti iDrive sistemoje, pavažiuoji, dar pakeiti, tada jau važiuoji“. Aišku, ta filosofija galioja tiems, kurie tikrai siekia vairavimo malonumo. Naujuose BMW tų nustatymų tiek daug, kad su gausesnės komplektacijos arba M modeliu galima tiek viską keisti, kad paprastam žmogui neužteks laiko ir idėjų viską palyginti...
Nors technologinė pažanga – sveikintina, reikalinga bei atrakina galimybę greičiau, ekonomiškiau bei saugiau važiuoti, dėl to slopsta tyras ir nesukaustytas malonumas būti už vairo . BMW, tarp masiškai automobilius gaminančių prekės ženklų buvo išskirtiniai ir pelnytai leido sau vadintis Ultimate Driving Machine. Tačiau laikas bėga, o rinka diktuoja savas tendencijas ir šio titulo, regis, teks atsisakyti.
Senųjų mohikanų siaubas ir noras įlysti visiems į...
Dabar bavarai gamina keturis BMW modelius, kurie yra varomi priekiniais ratais. Tai X1, 1-os ir 2-os serijos BMW. Visi kiti – varomi galu arba turi xDrive visų varomų ratų pavarą. Pastaroji, regis, tuoj taps standartine įranga bene visuose „nekupė“ BMW automobiliuose. Visi priekiu varomi modeliai – naujos kartos atstovai, atsiradę išsisegmentavimo“ laiku. Dabar ir kupė gali būti su penkiomis durimis, visureigis – mažesnis už didelį universalą, o hečbekas – ilgesnis už sedaną. Gamintojai nebesiekia gaminti tiesiog geriausią įmanomą automobilį, jie siekia užpildyti visus įmanomus segmentus, kad išaugtų pardavimų apimtys. Na, o BMW gama dabar yra labai plati. Galima rinktis net iš 17-os skirtingų modelių (12-a modelių daugiau nei prieš 20 metų). Naivu tikėtis, kad įmanoma gaminti septyniolika Ultimate Driving Machine. Aišku, ne kiekvienam to reikia, bet kokio velnio tiek laiko kurti tokią reputaciją ir vėliau nuo jos nusisukti?
Tas labai didelis noras užpildyti visus segmentus BMW kiša koją, ypač kalbant apie techninius aspektus ir aukštesnės gamos MPerformance bei M divizijos automobilius. Galima už pigiau nusipirkti galingesnį arba brangiau mokėti už lėtesnį.
Aišku, ne viskas yra pasikeitę. Vertinantiems tyrą bei „šventą“ BMW esybę, galima rinktis ir tuos modelius, kurie vis dar siūlomi su RWD, tačiau procentaliai – RWD dalis labai susiaurėjo nuo to, kas buvo prieš 20 metų.

Šioje vizijoje nėra vietos senukams
Fanai, kurie vertina 635CSI, senąją 8 seriją ar net E39 „Slyvą“ sunkiai supras žmones, kurie perka X1, priekiu varomą pirmos serijos BMW, X2 ar 2 Serijos Tourer. Užkietėjusių fanų nuomone, visi šie automobiliai yra nesusipratimas. Taip, ir jų pardavimai kol kas atsilieka, bet į BMW auditoriją, regis po truputėlį ateina nauji žmonės. Daugiau šeimų, mažiau vien automobilių charizmą vertinančių žmonių. Save transporto gurmanais laikančių žmonių gretas papildė įprasti mėgėjai judėti iš taško A į B patogiai. Storą piniginę turintis CEO arba kepurės snapelį atgal nusukęs studentas nebėra vienintelis žmogus, kuriam tinka BMW. Matyt tokią viziją turėjo gamintojai.

Kas RWD laukia ateityje?
Liūdniausia žinia puristams turbūt yra ta, kad ir flagmanas M5 jau turi AWD sistemą. Labiausiai BMW dvasią simbolizuojantis automobilis jau nebėra grynakraujis BMW. Tiesa, visų varančiųjų ratų pavarą galima ir išjungti bei smagiai „papaišyti saulučių“, tačiau tai tik laikina butaforija. Įprastas važiavimas vyksta su išmania 4x4 sistema. Matyt taip padaryta dėl to, kad F10 kėbulo M5 „iš vietos“ buvo sąlyginai lėtas, o tokia didelė galia, suderinta su RWD sistema, paprasčiausiai nerodo gerų rezultatų starto metu. Apskritai žiūrint, naujasis M5 yra puikus automobilis, tačiau tema ta pati – trūksta išskirtinumo. Pasirinkimas tarp naujausio E63 AMG ir šios klasės (kol kas) karaliaus M5 jau tampa tik skonio reikalu. Bumeris negali pasiūlyti tiek daug agresijos ir brutalumo, kiek „Mersas“, o pakeitus 120 tūkstančių nustatymų važiuoti į žiedinę trasą ir jausti didesnį aštrumą posūkyje – ne kiekvienas turi laiko. Tad reikalas yra ir toks, kad ten, kur BMW seniau žibėdavo ryškiausiai, stipriausiai žiba jau kita, trikampė sidabrinė žvaigždė. O tai verčia nerimauti.

Vien minusai?
Grįžkime prie reikalo, kuris vertas bendro Senekos, Marko Aurelijaus, Adamo Smito ir kitų proto galiūnų filosofinio veikalo... O jeigu rimčiau, tai reikia pasistengti įžvelgti ir šiek tiek pozityvo, kad ir kaip tai būtų keblu. FWD automobiliai be abejo yra saugesni, ypač Lietuvos oro ir kelių sąlygomis. Gamintojai teigia, kad ir pagaminimo kaštai neretai pasirodo pigesni, eksploatacija, kuro sąnaudos tendencingai taip pat būna mažesnės. Rezultate pirkėjui yra siūlomi pigesni, mažiau pavojingi, ekonomiškesni automobiliai. Skamba kaip ir šauniai, tačiau ar daug žmonių pažįstate, kurie BMW pirktų dėl šių trijų savybių? Ir ar manote, kad būtent BMW turėtų gaminti tokius automobilius? Tebūnie tai retoriniai klausimai.
Visos nuotraukos
Komentarai (0) Rašyti komentarą