autofanailt
autofanailt
Vilnius

Atnaujintas VW Passat: neįdomus ar idealus?


Kaip visada, didieji automobilių naujienų portalai to per daug neafišuoja, tačiau nepaisant ne tokio
didelio žiniasklaidos dėmesio ar entuziastų susidomėjimo, atnaujintas B8 VW Passat tikrai dar
kartą atsidurs tarp sėkmingiausiai parduodamų automobilių pasaulyje. Nuo konvejerio per kelis
dešimtmečius nuriedėjo daugiau nei 30 milijonų tokių VW. 2019 metams VAG koncernas paskelbė
apie B8 kėbulo facelift‘ą arba kėbulo atnaujinimą ir gyvenimo ciklo prailginimą. Tad kas šįsyk
naujo?

Tarp vadybininkų ir šeimų – nr.1
Atnaujintoji B8 versija kol kas pristatoma universalo pavidale. Aktualu jums tai ar ne, tačiau apie 80
procentų Passat perka verslo klientai/įmonės. Tačiau tai taip pat yra pats populiariausias vidutinio
dydžio automobilis Europoje. Jokios rimtos konkurencijos tiek verslo, tiek privačiame sektoriuje
Senajame žemyne jis nesulaukia. VW elgiasi gudriai ir JAV bei Kinijos rinkoms siūlo skirtingos
išvaizdos Passat‘us, taip automobiliui dirba ne tik vardas (kuris Europoje yra daug stipresnis nei
JAV ar Kinijoje), tačiau ir įvairesnis dizainas. Čia, galbūt, BMW, Audi ir Mercedes-Benz atkreips
dėmesį, kadangi jų noras įtikti Kinijos rinkai automobilių dizaino prasme, gerokai atgrasė tam tikrus
Europos pirkėjus.
Grįžtant prie naujojo Passat, B8+ (taip toliau šiame straipsnyje vadinsime atnaujintą Passat), tai
kiekvienas jį įsigijęs klientas standartinės įrangos komplektacijoje ras LED žibintus, atnaujintą
multifunkcinį vairą bei daugybę naujos aktyvios pagalbos vairuotojui. Tarp svarbiausių techninių
pakeitimų – nauji varikliai. Nauji ta prasme, kad juose dabar tikrai (turbūt) yra pakankamai emisijas
mažinančios įrangos. Šalia kai kurių variklių bus galima rasti pavadinimą „Evo“, kuris reikš, kad tai
– atnaujintas agregatas, į aplinką išmetantis mažiau emisijų. Daug didesnis dėmesys skiriamas ir
Passat GTE – hibridui. Dabar, naudojant vien elektrinę pavarą galima nuvažiuoti ~55km, o
maksimalus greitis EV rėžimu (kuris Passat B8+ GTE bus numatytoji parinktis) – 125 km/h.
Neblogai. Variant universalo versijoje esanti 650 litrų bagažinė galės būti praplėsta iki beveik 1800
litrų, jeigu nuleisite galinės eilės sėdynes. Tad automobilis ir praktiškas, ir turintis neprastą
komplektaciją, ir ganėtinai patogus vairuoti.
Passat tikrai sparčiai artinasi prie aukštesnės klasės automobilių, tiek kokybės, tiek išvaizdos
prasme. B8+ tikrai nėra labai pribloškiantis, tačiau su R-Line apdaila ir didesniais 18-19“ ratlankiais
nebus vien pilka pelytė. Vairuotojo vietoje sėdėti bus daug maloniau, kadangi ilgose kelionėse
talkins pusiau autonominio vairavimo sistema „IQ drive“. Ji padės išvengti pavojingų situacijų,
palaikys saugų atstumą nuo kitų eismo dalyvių ir leis išlikti savo eismo juostojo greičiuose iki 210
km/h. Tad vadybininkai su B8+ galės dar greičiau ir patogiau pasiekti klientus kituose miestuose...

Pojūtis už vairo – pažįstamas
Tiems, kurie už B8+ vairo sės iš gausesnės komplektacijos B8, per daug naujų įspūdžių tikrai
nebus. Visos kompiuterinės sistemos išliko tos pačios. Passat visad buvo pakankamai klusnus
automobilis, tačiau tikrai neskirtas trasai ar pačiam dinamiškiausiam važiavimui. Šis – ne išimtis.
Jeigu vairuosite GTE, didesnis jo svoris atsilieps posūkiuose, tačiau benzininiai arba dyzeliniai
variantai gana neblogai susitvarko su kelio vingiais. Vairo jautrumas leis lengvai keisti „imamo
kampo“ aštrumą ir nors rekordų laužyti nepavyks, automobilis išlieka labai stabilus. Būtent už tai
šis Passat gauna tikrai per mažai pagyrų. Manevruojant arba net skriejant greitkeliu leistinu greičiu,
komforto neturėtų trūkti. Kėbulo pakrypimas yra labai minimalus, o patobulinta važiuoklė leidžia
duobes ir nelygumus pervažiuoti gerokai sklandžiau nei tai darė B7 ar B6 kartos Passat‘ai.
Garso izoliacija vis dar nėra tobula, šiuo aspektu VW dar turi kur pasitempti, tačiau važiavimo
komfortu jis lenks daugumą segmente esančių konkurentų (jeigu ne visus).

Salono medžiagų ir apdailos kokybė – nebloga. Passat‘e viskas netrukdo ir yra patogiai
įjungiama/išjungiama. Juk tai – kasdienis kasdienio žmogaus automobilis, tad viskas čia
maksimaliai praktiška ir maksimaliai pritaikyta paprastam vairuotojui. Šen bei ten yra pigesnio
plastiko ir plastmasės apdailos elementų, tačiau su kiekviena Passat karta jų mažėja. Jungikliai,
pradedant vairo mygtukais, baigiant klimato kontrolės nustatymais ar jungikliais prie pavarų svirties
– responsyvūs bei suteikia malonų pojūtį spaudant. Keisti įprastus parametrus net ir tada, kai
vairuojate, nebus labai sudėtinga. Patys multimedijos ekranai centrinėje konsolėje ir ant prietaisų
skydelio... Kaip čia pasakius... Geri ir erzinantys tuo pat metu. Nors rezoliucija bei būdas, kuriuo
informacija pateikiama – labai traukia akį, pats naudojimas ir naudotojo sąsaja bei UX yra kiek
nuviliantys. Nuvilia ta prasme, kad atrodo žiauriai gražiai, bet iki Audi, BMW ar net Mercedes-Benz
ar Porsche yra kur stengtis. Daug kam kliuvo, kad nemažoje dalyje naujų Passat nebėra firminio
analoginio laikrodžio... Gaila ar ne, paliksime spręsti jums.

Jau galima užsisakyti
Nors šis Passat dar tik keliauja į atstovybes, jūs jau galite tokį įsigyti. Kainos bus ~5 procentus
mažesnės už pre-facelift versijos. Patyliukais, labai neiššaukiančiai VW eilinį sykį išleido labai
praktišką ir patogų eksploatuoti automobilį. Nors jis nepasižymi išskirtinumu ar didžiule charizma,
niekas nenustebs, kai Lietuvos bei Europos kelius užplūs naujųjų B8+ Passat banga.

Nuotraukos: Volkswagen
Visos nuotraukos
Komentarai (0) Rašyti komentarą