autofanailt
autofanailt
Vilnius

Artėjantys eismo pakeitimai Lietuvoje


Lietuvoje galioja tam tikros kelių eismo taisyklės, kurios jau visai greit bus pakeistos. Siekdama atitikti ES iškeltus reikalavimus, Lietuva iki 2020 metų užsibrėžė atlikti tam tikrus atnaujinimus, kurie mūsų kelių eismo sistemą suvienodintų su likusia Europa. Gaila, kad kažkas ne atsiranda, bet mus palieka. Reikia tų pakeitimų ar ne – spręsti paliekame Jums, tačiau kviečiame susipažinti su tuo, kas vėlyvą rudenį pasikeis Lietuvos keliuose.

Nuo 2019-11-01d.
Spalio paskutinei dienai einant į pabaigą, dar galėsite nuvykti iki kokios sankryžos su šviesoforu ir, degant raudonam signalui, bet matant žalią kaladėlę su žalia rodykle, pasinaudoti šio ženklo teikiamu privalumu. Nuo lapkričio pirmos dienos „žalios kaladės“ amžiams paliks Lietuvos kelius. Mums teks sustoti ir laukti tinkamo šviesoforo signalo. Daugybė vairuotojų skundžiasi, kad dėl to sumažės intensyvių sankryžų pravažumas piko metu, bus sukurtos bereikalingos spūstys, gali kilti pavojingų situacijų, kol vairuotojai persiorientuos. Kita barikadų pusė aiškina priešingai, esą dauguma vairuotojų ir taip neatlieka pilno sustojimo, jei dega raudonas šviesoforo signalas ir, kaip būdavo seniau, tiesiog važiuoja į sankryžą. Jų manymu, dabar sukeliama daugiau avaringų situacijų ir taisyklių pakeitimas jas išspręs. Argumentai tvirti abiejose pusėse, tad įdomu, kaip bus iš tiesų.
Taip pat įvyks dar vienas svarbus pakeitimas, kuris sulaukia šiek tiek mažiau dėmesio. Jį susisiekimo ministerija įveda vadovaudamasi Lenkijos bei Vokietijos praktika, skatinant didinti pravažumą sankryžose. Kadangi išnyksta kaladėlės su žalia rodykle, pasitelkta alternatyva, siekiant per daug nemažinti pravažumo. Skaitant jos apibūdinimą iš KET taisyklių knygelės galima susipainioti, tačiau iš ties viskas yra labai paprasta. Pakeitimo akcentas – žaliosios šviesoforo rodyklės, leidžiančios sukti į dešinę (žr. pav.).

Privažiavus sankryžą su tokiu šviesoforu, iki 2019-11-01d., važiuoti į dešinę buvo galima tik užsidegus šiai žaliai rodyklei. Nuo pakeitimų dienos visų žalių rodyklių galia sumenks ir į dešinę bus galima važiuoti ir tada, kai užsidegs įprastas žalias šviesoforo signalas. Tad visumoje, pravažumo sumažinimą turėtų pavykti bent jau dalinai kompensuoti. Be abejo, prieš atliekant manevrą reikės praleisti pėsčiuosius ar dviratininkus. Na, o pati taisyklė, kaip minėjome, skamba kiek sudėtingai:
„Įrengus šviesoforą su papildoma sekcija į dešinę, kai pagrindinis žalias šviesoforo signalas būtų žalias skritulio formos signalas, nedegant papildomai sekcijai į dešinę būtų leidžiama važiuoti visomis kryptimis (tarp jų ir į dešinę) pagal pagrindinį žalią šviesoforo signalą.“

Ką tai reiškia vairuotojams?
Daugiau jokių greitų sukimų į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui. Prie šviesoforų tikrai teks laukti ilgiau, ypač, jei norėsite sukti į dešinę. Pašalintos kaladėlės turėtų keliomis sekundėmis padidinti vidutinį kelionės į/iš darbo laiką. Ar tai labai jau blogai - priklauso nuo požiūrio. Visgi, turbūt nusistovės didesnė tvarka sankryžose, bus mažiau avaringų situacijų piko metu, neturėtų būti tiek daug įvažiavimų į sankryžą, kada ji pilna, ją užkemšant ir t.t. Kaip teigia patys pakeitimų iniciatoriai, naujosios taisyklės skatins vairuotojų budrumą ir atidumą. Pasak jų, sankryžose tai yra pats svarbiausias dalykas ir turėtų privesti prie daug sklandesnio bei saugesnio eismo. Galiausiai.
Visos nuotraukos
Komentarai (0) Rašyti komentarą