grazvydas0783
grazvydas0783
Širvintos
Mano automobiliai: Audi A4 (B5) Audi A4
Mano automobilių archyvas: Audi A2 Audi A2

Audi A4 (B5) - Termostato keitimas

  • Įrašo kategorija: Gedimai
  • Kilometražas: 258500 km
  • Darbų/įvykio data: 2019-03-31
  • Įrašo sukūrimo data: 2019-04-03
Sveiki,

Nepaslaptis, kad eksplotuojant automobilį su laiku kasnors pradeda dirbti nesklandžiai arba sugenda nepataisomai. Man atėjo ši nelauktoji diena - sugedo termostatas. Kaip įmanoma detaliau pasidalinsiu darbo detalėmis, ką ir kaip dariau, kas dar neesate keitę termostato manau bus įdomu.

Mano Audi A4 B5 turi apatinę variklio apsaugą, tad darbo daugiau, nei be apsaugos.

Termostatą galima pasikeisti įvairiais būdais, priklausomai nuo priėjimo pobūdžio ir turimų sąlygų esant reikalui pakelti automobilio priekį donkratu arba keltuvu ar turint elementarią duobę garaže užvažiuoti ant jos.

Reikalingos priemonės, įrankiai, įranga(bent jau ką naudoju pats):

-Termostato keitimo komplektas;
-Galvutės 10,13, 7 ir 6,5 antgalis varžtui su vidiniu šešiakampiu.(Pas mane susukti tokie išmatavimai);
-Tara aušinimo skysčio išsaugojimui iki 10L;
-Popierinė šluostė arba binto skiautė( aušinimo skysčio prafiltravimui prieš supilant į sistemą):
-Piltuvėlis( kad vėliau būtų patogiau supilti gerą skystį atgal į sistemą);
-Donkratas;
-Du trikojai atraminiai stovai reguliuojamo aukščio( su apsauginiais kaisčiais ir savarželėmis prieš išsinėrimą iš stovo);

Termostato veikimo testas:

Pakabiname naują termostatą ant virvutės, kad spyruoklė būtų apačioje. Virvutės ilgis turi būti pakankamas, kad nenusiplikyti rankų karštais vandens garais. Arba pakabiname ant kokios stacionarios vietos. Termostatą panardiname po vandeniu maždaug iki 5cm gylyje ir užverdame vandenį. Jei termostatas geras, prie 83 laipsnių prasideda lengvas atsidarinėjimas, termostatas pilnai atsidaręs būna prie 103 laipsnių. Vandeniui užvirus ištraukiame termostatą, termostatas turi būti atsidaręs 7-8mm nuo pradinės šalto stovio padėties ir palaipsniui vėstant temperatūrai gryžti į pradinę padėtį. Jei termostatas dirba pagal minėtas sąlygas, jis yra tvarkingas, jei nedirba papuolė brokuotas termostatas.

Pradedam :)

Pirmiausia pasikeliu automobilio priekį su donkratu ir atremiu ant trikojų reguliuojamo aukščio stovų( po viena iš abiejų automobilio pusių). Atsisuku variklio apatinį dangtį(apsaugą) 8 važtai: 1 10mm, 7 minusas su 180laipsn. pasukimu. Termostatas yra kairėje karterio priekinėje dalyje. Termostatas stovi taip, kad kairys varžtas yra priekyje automobilio, dešinysis gale. Norint pasiekti galinį varžtą reikia atsisukti plokštelę einančią nuo variklio atraminės pagalvės korpuso iki termostato lokacijos. Viršutinis varžtelis 6,5 vidinis šešiakampis, apatinis veržlė 13mm. Kai plokštelė nuimta, atlaisvinam termostato varžtus( du 10mm varžtai).

Pastaba: Termostato varžtus tik išlaisvinti už užsistovėjimo, dar pilnai atsukinėti jų nereikia, nes jei korpusas neprilipęs gausite daug skysčio ant galvos.

Atsilaisvinę varžtus, atsukame įėjimo žarnelę į termostato korpusą( 7mm), pasidedame po jungtimi paruošta tarą. Atsargiai išjudiname žarnelę ir ją numauname, leidžiame skysčiui tekėti į tarą. Dabar atsukame pilnai termostato varžtus, jei korpusas neprilipęs nuimame korpusą. Šiuo metu tarą skysčiui patartina pritraukti po termostatu, žarnelę galima nustimti į viršų, kad nelašėtų likučiai. Pajudiname ir ištraukiame termostatą, dabar išbėga dar 2-3L skysčio. Kai sistema ištuštėjo, patraukiame tarą ir įstatome naują termostatą, termostatas statosi taip: spyruoklės dalis į vidų(variklį), galvutė su skersiniu dalis į išorė, skersinis stovi tiesėje tarp 12 ir 6 valandos. Ant termostato galvutės uždedame naują guminį tarpiklį.

Pastaba: neretai keitimo komplekte būna kelių dydžių ir diametrų tarpinės, parinkite tinkamiausią, kad nebūtų per plati ir per siaura(tolygiai priglustu ir užsandarintų tarpą prie termostato ir korpuso sienelių suėjimo.

Uždedame atsargiai korpusą ant termostato ir užsukame varžtus( du 10mm).

Pastaba: termostato viršutinis korpusas iš plastmasės, griežtai neperveržti varžtų, kad išvengti korpuso itrūkimų ar net lūžimo. Rekomenduojama naudoti reguliuojamos sukimo jėgos raktą su stabdžiu pasiekus nustatytą jėgos momentą. Jei tokio instrumento nėra, sukti su atsuktuvu, turinčiu antgalį galvutei ir kai pajaučiamas pasipriešinimas, su terkšle pasukti dar 10min pagal laikrodžio rodyklę.


Sukame varžtus tolygiai, kad vienodai priglustu viduje ant termostato uždeta nauja tarpinė ir nebūtų netolygaus prigludimo. Užmauname ant korpuso įejimo žarnelę ir ją užveržiame su sąvarža(7mm), uždedame metalinę plokštelę ir prisukame prie variklio atraminės pagalvės korpuso( 6,5mm vidinis šešiakampis) ir po temostatu( 13mm veržlė). Viršutinėje variklio dalyje yra dvi aušinimo žarnelės, ant dešiniosios(pagal važiavimo kryptį) viršuje yra pragrežta nuorinimo ertmė, kadangi aušinimo žarnos šiame 1.8 benzinas variklio tipe neturi nuorinimo sklendžių varžtų. Tą žarną atsukame(sąvarža 7mm) ir numauname iki ertmė bus prieš matalinio atgalio rombą.

Pasiimame tarą su aušinimo skysčiu iš variklio, pasiimame piltuvėlį, piltuvėlį įstatome į aušinio bakelį ir per binto skiautę ar marlę filtruojame skystį iš taros į bakelį iki pasiekiame MAX ribą. Kai aušinimo sistema užsipildys skysčiu per dešiniosios žarnelės ertmę pradės bėgti skystis, žarną užmauname ant metalinio antgalio ir užveržiame(sąvarža 7mm). Užkuriame motorą ir tikriname sistemos sandarumą, praėjus 3min po užkūrimo paspaudžiame akselaratoriu ir 3min palaikome 2000 apsukų, kad sistema išstumtų oro likučius. Patikriname visas liestas ir neliestas jungtis, po 15min variklis jau bus darbinės temperatūros, jei į termostato korpusą ateinanti žarna po užkūrimo palaipsnui sušyla, viskas gerai ir termostatas dirba tinkamai,

Pabaigiant jei niekur nėra nuotekio, varikio temperatūra stabili, skysčio lygis darbinėje temperatūroje tarp MAX ir MIN, šaltoje MAX, viskas tvarkoje. Prisukame variklio apatinį gaubtą(apsaugą, 8 varžtai, 1 10mm, 7 minusas su 180laipsn. pasukimu). Pakeliame automobilio abi puses paeiliui su donkratu ir išimame trikojus atraminius stovus. Nuleidžiame automobilį ir susitvarkome įrankius bei darbo vietą.

Tiek darbų, automobilis šyla sklandžiai ir be trūkumų. :)
Komentarai (1) Rašyti komentarą